TARAS

Ofte Stilte Spørsmål

HANDLE I NETTBUTIKKEN

!
"
Jeg finner ikke produktet jeg leter etter

Når vi er utsolgt for produkter så forsvinner disse fra nettbutikken inntil vi eventuelt får de inn igjen. Vi har dog flere fysiske butikker lokalisert nært butikken som driver nettbutikken, så det er mulig at en av disse har produktet du ser etter på lager. Hvis du ønsker å forhøre deg om tilgjengeligheten på spesifikke produkter kan du kontakte oss på [email protected].

!
"
Jeg ønsker å bestille gave på nett, som skal sendes til en annen adresse enn min egen. Hvordan gjør jeg dette?

Så hyggelig at du vil bestille gave fra oss, her er en «steg for steg»-manual på hvordan dette gjennomføres i vår nettbutikk:

1. Fyll inn "faktureringsdetaljene" med din egen informasjon. Slik sikrer du at ordrebekreftelsen blir sendt til din egen e-post, samt at betalingen blir registrert i korrekt navn.

2. Huk av på "Send til en annen adresse". Her fyller du inn informasjonen til personen pakken skal leveres til.

3. Send bestillingen. Spesifiser gjerne i "ordrenotater" at det er en gave.

!
"
Hvordan er prisene på nettsiden oppgitt?

Alle prisene på nettsiden er oppgitt inklusiv MVA. Dette tilsvarer henholdsvis 15% på "mat og drikke" og 25% på det resterende sortimentet.

!
"
Jeg klarer ikke fullføre kjøpet mitt

Produkter som legges i handlekurven vil ikke bli reservert før du fullfører kjøpet ditt. Derfor kan det hende at noen andre har kjøpt et av produktene i handlekurven din mens du handler, og at vi er blitt utsolgt produktet det gjelder. Du vil da ikke kunne fullføre handelen før det respektive produktet er fjernet fra handlekurven din. Dersom du forsatt har problemer med å fullføre kjøpet, kontakt oss på [email protected].

!
"
Jeg har ikke mottatt ordrebekreftelse på mail

I de fleste tilfeller hvor dette skjer skyldes det en skrivefeil i e-postadressen, men det kan også være knyttet til tekniske problemer. Dersom dette skulle skje er det bare å kontakte oss på [email protected], så sender vi deg ordrebekreftelsen manuelt.

!
"
Det ble lagt inn en feil i bestillingen min

Dersom du har bestilt en feil vare eller antall av noe, kontakt oss på [email protected]. Hvis vi ikke har behandlet og fullført ordren din, vil vi kunne få rettet opp i dette før bestillingen blir sendt.

!
"
Jeg ønsker å legge til noe i bestillingen min

Dersom du ønsker å legge til noe i bestillingen din kan du enten legge inn en til bestilling eller kontakte oss på [email protected]. Hvis du legger inn en til bestilling før vi har behandlet og sendt din ordre vil vi kunne sende ordrene samlet, og du vil da selvfølgelig bli refundert den eventuelle frakten som tilkommer den andre ordren. Legg gjerne til en kommentar i ordredetaljene hvor du spesifiserer at de to ordrene ønskes sendt samlet.

!
"
Andre spørsmål?

Send oss en henvendelse her.

KUNDEKLUBB

!
"
Får jeg poeng ved kjøp i både butikk og på nett?

Ja. Så lenge du oppgir ditt telefonnummer i butikk eller er logget inn når du handler på nett, vil du samle poeng på alle dine kjøp.

!
"
Hvordan samler jeg poeng?

Du samler poeng hver gang du handler noe hos Taras, enten det er i våre fysiske butikker eller i nettbutikken. For hver krone brukt, samler du 1 poeng. Jo flere poeng du samler, jo mere kuponger vil du få tilgang til å løse inn.

!
"
Varer poengene evig?

Nei. Poengene er knyttet til dine individuelle transaksjoner, hvor hvert individuelle kjøp har sin egen 12 mnd utløpsdato. Dvs. at hvis du handler for 1000kr 01.09.2023 får du 1000 poeng på brukeren din, som du har frem til 01.09.2024 på å bruke.

!
"
Jeg fikk ikke registrert mine poeng på mitt forrige kjøp, er det mulig å få lagt de til i ettertid?

Absolutt! Ta kontakt med oss på [email protected] så hjelper vi deg med å få registrert poengene dine.

!
"
Hvor kan jeg finne informasjon om mitt medlemsskap?

Du finner all informasjon tilknyttet ditt medlemskap gjennom å logge inn på “Min side” eller på diller.app/taras.

!
"
Jeg har meldt meg inn i kundeklubben, men får beskjed i butikk om at mitt telefonnummer ikke ligger inne. Hva kan være problemet?

Når du melder deg inn i kundeklubben, så får du beskjed om å gi fra deg ditt telefonnummer. Ditt telefonnummer fungerer som din personlige ID. Det hender at enkelte taster inn feil telefonnummer ved registrering, og da blir det heller ikke mulig for butikkene å søke deg opp. Om du opplever dette problemet, ta kontakt med [email protected] så hjelper vi deg.

!
"
Hvordan mottar jeg mitt velkomsttilbud på 20% rabatt til nettbutikken?

Når du har registrert en konto på taras.no og meldt deg inn i kundeklubben, vil det automatisk legge seg en kupong på brukeren din. Du vil kunne finne denne på handlekurvsiden (Du må være logget inn for å se den). Hvis du ikke finner den, kontakt oss på [email protected] så hjelper vi deg.

!
"
Hvordan benytter jeg kuponger?

Dersom du har registrert deg på taras.no og meldt deg inn i kundeklubben vil du kunne finne alle tilgjengelige kuponger på handlekurvsiden (Du må være logget inn for å se den). Hvis du ikke finner fram, kontakt oss på [email protected] så hjelper vi deg.

!
"
Jeg fikk ikke overraskelse på min bursdag

Dersom du ikke mottok en SMS fra oss på din bursdag, kan det være at du ikke har avgitt SMS samtykke eller gitt oss informasjon om når du har bursdag. Denne informasjonen kan du legge inn ved å logge inn på “Min side”.

!
"
Kan jeg benytte flere kuponger samtidig?

Nei, det er kun mulig å benytte én kupong per kjøp.

!
"
Kan jeg benytte kuponger ved kjøp av salgsvarer?

Nei, kupongene kan kun benyttes på ordinære priser.

FRAKT OG RETUR

!
"
Hva koster det å få sendt pakker fra taras.no?

Om du bestiller varer for mer enn kr 799,- spanderer vi frakten. Ved ordre under kr 799,- kommer et frakttillegg på kr 99,-

!
"
Varen(e) jeg bestilte kom fram skadet, hva gjør jeg?

Alle forsendelser blir pakket forsvarlig i emballasje med nødvendig beskyttelse og sendes gjennom våre partnere Posten eller PostNord. Dersom det skulle forekomme skader på noe i din bestilling kontakter du oss på [email protected]. Legg ved bilder, gjerne flere, som viser skaden på varen(e).

!
"
Hvor blir pakken sendt?

Dersom pakken ikke blir sendt til din postkasse, vil den bli sendt til nærmeste utleveringssted. Du blir varslet via SMS eller e-post når pakken er ankommet utleveringsstedet. Pakkene blir oppbevart i syv dager på utleveringsstedet før de sendes i retur. Man vil få tilsendt en mail hvor man kan velge å utsette hentingen en uke (kostnadsfritt) dersom man ønsker dette.

!
"
Jeg ønsker å bestille gave på nett, som skal sendes til en annen adresse enn min egen. Hvordan gjør jeg dette?

Så hyggelig at du vil bestille gave fra oss, her er en «steg for steg»-manual på hvordan dette gjennomføres i vår nettbutikk:

1. Fyll inn "faktureringsdetaljene" med din egen informasjon. Slik sikrer du at ordrebekreftelsen blir sendt til din egen e-post, samt at betalingen blir registrert i korrekt navn.

2. Huk av på "Send til en annen adresse". Her fyller du inn informasjonen til personen pakken skal leveres til.

3. Send bestillingen. Spesifiser gjerne i "ordrenotater" at det er en gave.

!
"
Jeg rakk ikke å hente pakken innenfor fristen, hva kan jeg gjøre?

Pakker som ligger på utleveringssted mer enn syv kalenderdager fra hentemelding er sendt blir returnert. Hvis du unnlater å hente din pakke, vil du bli trukket et ekspedisjonsgebyr på NOK 99,- før den resterende ordresummen overføres til din konto. For ordre under 100 NOK svarer ekspedisjonsgebyret til ordrens verdi. For ordre under 100 NOK vil du dermed ikke få tilbake pengene du har betalt dersom du ikke henter pakken din.

Hvis du kontakter oss på [email protected] så kan vi sende pakken på nytt til deg når vi får den tilbake, men dette krever at du som kjøper betaler hele beløpet som frakten kommer på.

!
"
Kan jeg returnere deler av eller hele bestillingen min?

Mange av produktene vi selger er spiselig eller drikkelige produkter som kan forringes av temperatursvingninger eller feil oppbevaring. Derfor kan vi dessverre ikke tilby noen form for bytte eller retur av varer etter at disse er kjøpt hos oss, jf. Angrerettsloven § 12 første ledd. Vi ønsker å garantere den beste kvaliteten på våre produkter og det forutsetter at vi har full kontroll på hvordan våre produkter oppbevares fra produsent til butikkhyllen. Varer med påvist feil eller mangler vil fortsatt kunne byttes mot fremlagt kvittering.

På alle andre varer (altså ikke spiselig/drikkelig) har du 14 dagers angrerett, og angrefristen vil løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt. Du er selv ansvarlig for risikoen og kostnaden ved retur til oss. Send varen i originalforpakning godt emballert. Retur som sendes i oppkrav hentes ikke ut av oss.
Les mer om dette her: taras.no/kjopsvilkar/

!
"
Hvor finner jeg angrerettskjema?

Angrerettskjema kan lastes ned på denne siden: taras.no/kjopsvilkar/

!
"
Jeg ønsker å reklamere på et produkt, hva gjør jeg?

Vi håper du blir fornøyd med produktene du handler av oss. Dersom du skulle oppdage en feil eller mangel må du innen rimelig tid informere oss om feilen. Du kan kreve retting, få et nytt, tilsvarende produkt eller heve kjøpet. Reklamasjon kommer i tillegg til angrerett og må senest skje to år etter du mottok varen. Kontakt oss på [email protected], så hjelper vi deg.

!
"
Andre spørsmål?

Send oss en henvendelse her.

Andre spørsmål?

Finner du ikke svar på det du lurer på? Du kan kontakte oss ved å fylle ut kontaktskjemaet her på siden. Alternativt kan du sende en e-post til [email protected]. Vi ser frem til å høre fra deg!

Solstrandvegen 47, 9020 Tromsdalen

+47 90 91 29 13

0
    0
    Din handlekurv
    Din handlekurv er tom
      Kalkuler frakt